To jest archiwum bloga MateuszMazurek.pl. Ten blog nie jest już przeze mnie rozwijany, ale zostawiam jego treść, bo część wpisów jest ponadczasowych i nadal aktualnych. Miłej lektury 🙂
"Pozycjonowanie"
Jak sobie radzi nasza konkurencja? Test narzędzi do analizy konkurencji.
Niezależnie czy prowadzisz własny biznes i masz stronę w internecie, czy może zajmujesz się SEO – na pewno chciałbyś wiedzieć jak radzi sobie w Google Twoja konkurencja. Jasne możesz sprawdzić po prostu wpisując interesujące Cię frazy czy jest na wyższych pozycjach od Ciebie czy nie, ale to nie wystarcza. Nie wystarcza, ponieważ nie wiesz na …
Twoje wideo w wynikach Google – film w SERPach
Czy wiesz, że już 96% użytkowników internetu w Polsce ogląda materiały wideo w sieci? Wykorzystujesz już atrakcyjną formę przekazania treści użytkownikowi w postaci materiałów wideo i zastanawiasz się jak wyróżnić swoje filmy w wynikach wyszukiwania w Google? Możesz po prostu wrzucać swoje filmy na YouTube i liczyć także na ruch z wyszukiwarek, ale jest też …
Znaki specjalne w tytułach i opisach stron
Gdy coraz trudniej o zdobycie kolejnych, wyższych pozycji w wyszukiwarce, każdy sposób na wyróżnienie naszego wyniku wśród listy 10 identycznych wyników wyszukiwania zwracanych przez Google jest dobry. Dziś przedstawiam jeden ze sposobów na zwrócenie uwagi na naszą stronę – Używanie znaków specjalnych w tytułach i opisach stron.
Content Marketing – skuteczna reklama i skuteczne SEO
W czasach, gdy tradycyjne formy reklamy internetowej tracą na skuteczności, a znalezienie dowolnej informacji zajmuje zaledwie kilka sekund niezależnie od tego gdzie jesteśmy i co robimy, warto zwrócić uwagę na formy reklamy, które nie tylko spełniają funkcję reklamową, ale i informacyjną. A jak do tego wpływają pozytywnie na SEO to mamy już ideał :-).
Krótki czas ładowania strony = wyższa pozycja w Google
Czy często zdarza Ci się opuszczać stronę jeszcze przed jej pełnym załadowaniem, bo działa strasznie wolno? Mi zdarza się to nagminnie. Niewiele osób jednak wie, że prędkość wczytywania strony jest również czynnikiem wpływającym na pozycje strony w Google. Wydaje się to logiczne – skoro witryna działa wolno to jej użytkownicy spędzają na niej mniej czasu …
Google Authorship – pokaż swoją twarz w wyszukiwarce
Wygląd wyników wyszukiwania Google cały czas się zmienia. Ta najpopularniejsza w naszym kraju wyszukiwarka w tym samym momencie testuje nawet kilkanaście wersji wyglądu wyszukiwarki, serwując niektórym internautom wygląd różniący się często detalami. Część z tych drobnych zmian po testach zostaje odrzucona, a niektóre ze zmian zostają wprowadzone na stałe. Jedną z takich zmian, które zostały …
Google stawia na społeczność, czyli +1, Google+ i moje rozważania
Google coraz większą wagę przykłada do czynnika ludzkiego w wynikach wyszukiwania prezentowanych internautom. Jakiś czas temu Google zapowiedziało wprowadzenie przycisku +1, który w zamyśle ma być odpowiednikiem Facebookowego „Lubię to”. Od kilku dni dla ten przycisk wyświetla się w wynikach wyszukiwania dla polskich użytkowników wyszukiwarki a właściciele stron mogą go umieścić w swoim serwisie. A …
Pozycjonowanie i optymalizacja serwisów społecznościowych
Od dłuższego czasu w internecie panuje „moda” na tworzenie serwisów internetowych o charakterze społecznościowym. W tym wpisie chciałem przybliżyć temat pozycjonowania wszelkiej maści społecznościówek wskazując na najczęściej popełniane błędy i sugerując rozwiązania, które sprawią, że serwis społecznościowy będzie pozyskiwał jeszcze więcej ruchu z wyszukiwarek.
Prolink – giełda linków z potencjałem
Pod koniec ubiegłego roku miała miejsce premiera giełdy linków Prolink. Jest prosty system, którego zadaniem jest pośrednictwo w sprzedaży i kupnie linków tekstowych na stronach internetowych.
Duplicate content – co to jest i jak się przed tym ustrzec
Duplicate content, to inaczej zdublowana (powielona) treść. Jest to nieprzyjemne zjawisko, którego powodem najczęściej jest nieprawidłowa budowa serwisu internetowego internetowej. Postaram się opisać dzisiaj najczęściej spotykane błędy związane z duplicate content, które mogą doprowadzić do usunięcia z indeksu wyszukiwarki „zduplikowanych” podstron. Podam też kilka sposobów, na radzenie sobie z duplicate content w ramach naszej strony …