© Oez - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Narzędzia, Pozycjonowanie

Jak sobie radzi nasza konkurencja? Test narzędzi do analizy konkurencji.

Niezależnie czy prowadzisz własny biznes i masz stronę w internecie, czy może zajmujesz się SEO – na pewno chciałbyś wiedzieć jak radzi sobie w Google Twoja konkurencja. Jasne możesz sprawdzić po prostu wpisując interesujące Cię frazy czy jest na wyższych pozycjach od Ciebie czy nie, ale to nie wystarcza. Nie wystarcza, ponieważ nie wiesz na …

Czytaj dalej
© Alexey Klementiev - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Twoje wideo w wynikach Google – film w SERPach

Czy wiesz, że już 96% użytkowników internetu w Polsce ogląda materiały wideo w sieci? Wykorzystujesz już atrakcyjną formę przekazania treści użytkownikowi w postaci materiałów wideo i zastanawiasz się jak wyróżnić swoje filmy w wynikach wyszukiwania w Google? Możesz po prostu wrzucać swoje filmy na YouTube i liczyć także na ruch z wyszukiwarek, ale jest też …

Czytaj dalej
© Fortish - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Znaki specjalne w tytułach i opisach stron

Gdy coraz trudniej o zdobycie kolejnych, wyższych pozycji w wyszukiwarce, każdy sposób na wyróżnienie naszego wyniku wśród listy 10 identycznych wyników wyszukiwania zwracanych przez Google jest dobry. Dziś przedstawiam jeden ze sposobów na zwrócenie uwagi na naszą stronę – Używanie znaków specjalnych w tytułach i opisach stron.

Czytaj dalej
© thinglass - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Content Marketing – skuteczna reklama i skuteczne SEO

W czasach, gdy tradycyjne formy reklamy internetowej tracą na skuteczności, a znalezienie dowolnej informacji zajmuje zaledwie kilka sekund niezależnie od tego gdzie jesteśmy i co robimy, warto zwrócić uwagę na formy reklamy, które nie tylko spełniają funkcję reklamową, ale i informacyjną. A jak do tego wpływają pozytywnie na SEO to mamy już ideał :-).

Czytaj dalej
© Africa Studio - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Krótki czas ładowania strony = wyższa pozycja w Google

Czy często zdarza Ci się opuszczać stronę jeszcze przed jej pełnym załadowaniem, bo działa strasznie wolno? Mi zdarza się to nagminnie. Niewiele osób jednak wie, że prędkość wczytywania strony jest również czynnikiem wpływającym na pozycje strony w Google. Wydaje się to logiczne – skoro witryna działa wolno to jej użytkownicy spędzają na niej mniej czasu …

Czytaj dalej
© alphaspirit - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Google Authorship – pokaż swoją twarz w wyszukiwarce

Wygląd wyników wyszukiwania Google cały czas się zmienia. Ta najpopularniejsza w naszym kraju wyszukiwarka w tym samym momencie testuje nawet kilkanaście wersji wyglądu wyszukiwarki, serwując niektórym internautom wygląd różniący się często detalami. Część z tych drobnych zmian po testach zostaje odrzucona, a niektóre ze zmian zostają wprowadzone na stałe. Jedną z takich zmian, które zostały …

Czytaj dalej
© Google
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Google stawia na społeczność, czyli +1, Google+ i moje rozważania

Google coraz większą wagę przykłada do czynnika ludzkiego w wynikach wyszukiwania prezentowanych internautom. Jakiś czas temu Google zapowiedziało wprowadzenie przycisku +1, który w zamyśle ma być odpowiednikiem Facebookowego „Lubię to”. Od kilku dni dla ten przycisk wyświetla się w wynikach wyszukiwania dla polskich użytkowników wyszukiwarki a właściciele stron mogą go umieścić w swoim serwisie. A …

Czytaj dalej
CC mkhmarketing / flickr
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Pozycjonowanie i optymalizacja serwisów społecznościowych

Od dłuższego czasu w internecie panuje „moda” na tworzenie serwisów internetowych o charakterze społecznościowym. W tym wpisie chciałem przybliżyć temat pozycjonowania wszelkiej maści społecznościówek wskazując na najczęściej popełniane błędy i sugerując rozwiązania, które sprawią, że serwis społecznościowy będzie pozyskiwał jeszcze więcej ruchu z wyszukiwarek.

Czytaj dalej
© HaywireMedia - Fotolia.com
Mateusz Mazurek w Pozycjonowanie

Duplicate content – co to jest i jak się przed tym ustrzec

Duplicate content, to inaczej zdublowana (powielona) treść. Jest to nieprzyjemne zjawisko, którego powodem najczęściej jest nieprawidłowa budowa serwisu internetowego internetowej. Postaram się opisać dzisiaj najczęściej spotykane błędy związane z duplicate content, które mogą doprowadzić do usunięcia z indeksu wyszukiwarki „zduplikowanych” podstron. Podam też kilka sposobów, na radzenie sobie z duplicate content w ramach naszej strony …

Czytaj dalej